Skandál společnosti Volkswagen bude mít důsledky pro českou státní správu, automobilky, i mnoho řidičů. Evropská unie totiž směřuje k přísnější regulaci celého odvětví, včetně kompenzací pro poškozenou veřejnost, ale taky častějších kontrol.
Šéf společnosti Volkswagen AG napsal předsedovi Evropské komise dopis, kterým zkusil obejít komisařku Věru Jourovou, zodpovědnou za ochranu spotřebitelů. Ale neuspěl. O vadných dieselových vozidlech, kterými největší evropská automobilka porušila unijní pravidla, musí nadále vyjednávat s českou političkou. “Pracujte na svých domácích úkolech. My jsme Komise a tuhle hru můžeme pouze vyhrát,” vykládá server Politico.eu odpověď, kterou německému manažerovi Matthiasi Müllerovi poslal Jean-Claude Juncker.
Evropský parlament mezitím vyzval členské státy, aby trestaly automobilky, které porušují unijní právo přílišnými výfukovými emisemi. Stejnou pravomoc navrhuje pro Komisi. “Zavádíme nové laboratorní měření a taky testy ve skutečném provozu, kterým budou muset automobily vyhovovat od druhé poloviny roku,” říká europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09, EPP). Parlament zároveň dospěl ke konkrétním opatřením, například vyčíslil pokutu za případnou chybu automobilky, nebo kvótu pro namátkové kontroly vozů. Právo Komise, aby nařídila stažení vozidel z oběhu Poslanci chtějí zavést změny v rámci nařízení Parlamentu a Rady, o schvalování motorových vozidel. Jednak navrhují větší pravomoci Komisi, například aby mohla po zodpovědných firmách požadovat…
Celý článek si můžete přečíst v MEDIA NETWORK MAGAZÍNU.
Přístupný je pro předplatitele.
Jste-li předplatitel, přihlásit se můžete zde.Přihlásit
Chcete-li se stát předplatitelem, jděte zde.Předplatit
Petr Woff