Firmu, která připraví strategii a nakoupí mediální prostor pro kampaň k dalšímu očkování proti covidu-19, vybere ministerstvo zdravotnictví (MZd) nejdříve po 12. srpnu. Tehdy končí firmám lhůta na podávání nabídek do vypsané veřejné zakázky. Odhadovaná hodnota zakázky je osm milionů korun bez DPH za přípravu strategie a její realizaci, 30 milionů za nákup mediálního prostoru. Podle zadávací dokumentace bude MZd považovat za úspěch kampaně, pokud se počet očkovaných první dávkou zvýší o dvě procenta, posilující dávkou o deset procent a zájemců o druhé přeočkování bude víc o 2,5 milionu.
Podle dat ministerstva o očkování má od zahájení koncem prosince 2020 do pondělí 11. července kompletní vakcinaci proti covidu 6,88 milionu lidí, tedy 65,1 procenta dospělé populace. Proočkovanost seniorů je vyšší než 90 procent, u mladších lidí klesá.
Posilující dávku očkování má v 4,24 milionu osob, tedy asi 39,7 procenta populace a 62,8 procenta těch, kteří se již v minulosti nechali očkovat. Odborníci přeočkování kvůli slábnutí získané doporučují všem, kterým uplynuly od předchozího očkování čtyři až šest měsíců. Chrání zejména proti závažných následkům nemoci, které by si vyžádaly hospitalizaci.
„Zadavatel očekává, že kampaň přispěje ke změně chování občanů ČR, jejímž výsledkem budou zvýšená aplikace očkování proti covid-19,“ píše ministerstvo v zadávací dokumentaci k veřejné zakázce. Stanoveným cílem je zvýšit zájem o první očkování o pět procent, tedy asi o 187.000 lidí, za úspěch budou považovaná i dvě procenta (asi 75.000 osob). U prvního přeočkování je cílem navýšení o 20 procent (531.000 osob), úspěchem bude deset procent (265.000). Cílem pro čtvrtou dávku je zvýšení zájmu 75 procent (3,17 milionu osob), úspěchem bude 60 procent (2,53 milionu).
V červnu ministerstvo vybralo reklamní agenturu McCann-Erikson, která získala zakázku na kreativní ztvárnění kampaně, navrhla videa a rozhlasové spoty. Hodnotu zakázky ministerstvo neuvedlo, jde ale o tendr do dvou milionů korun.
Mohlo by vás zajímat
V současné době MZd vybírá firmu, která připraví základní návrh komunikačních nástrojů včetně analýzy cílových skupin a strategii jejich použití. Na starosti bude mít přípravu vizuálů, inzerce a tiskovin, tvorbu reklamních textů a obsahu na sociální sítě. Připraví také doporučení, kolik finančních prostředků na kterou část kampaně vynaložit. Ve druhé části zakázky zajistí firma za 30 milionů korun pro kampaň prostor v mediích.
Předchozí komunikace resortu zdravotnictví o očkování byla kritizovaná odborníky i politiky, kampaň podle nich především začala pozdě. První inzerát k očkování ministerstvo zveřejnilo asi dva týdny před zahájením vakcinace v prosinci 2021.
-čtk-