Ve snaze posílit komunikaci mezi pacienty, jejich blízkými a zaměstnanci, zřídila Skupina nemocnic Plzeňského kraje pozici pacientského ombudsmana. Tato iniciativa vychází z metodického pokynu ministerstva zdravotnictví a je zaměřena na zlepšení celkového prostředí v nemocnicích. Funkci ombudsmanky od září vykonává lékařka Stanislava Stupková. Skupina o jejím jmenování informovala prostřednictvím tiskové zprávy.

„Všude jsem byla v přímém kontaktu s pacienty, řešila s nimi jejich diagnózy, navržené postupy léčby a samozřejmě i náměty nebo připomínky a pochopitelně i nespokojenost a stížnosti. Věřím, že jich bude co nejméně, ale pokud se vyskytnou, ráda pomohu s jejich řešením,“ říká nová ombudsmanka nemocnic Plzeňského kraje ke své kvalifikaci. Jejím hlavním úkolem nyní je chránit práva pacientů a poskytovat podporu při řešení problémů, které vzniknou v souvislosti s diagnostikou, léčbou nebo pobytem v nemocnici. Ombudsmanka také zprostředkovává komunikaci mezi zdravotnickým personálem a pacienty.

Pacienti, jejich rodiny a blízcí mají možnost konzultovat své záležitosti s ombudsmankou osobně v nemocnicích, telefonicky, mailem nebo písemně. Obracet se na ní ale mohou i sami zaměstnanci, pokud mají podezření na jednání, které je v rozporu s pravidly nemocnice. Jedním z klíčových prvků práce ombudsmana je zachování mlčenlivosti, což zajišťuje důvěrnost informací, které mu jsou svěřeny.

Ombudsman je ze své podstaty přístupný pro všechny zúčastněné strany, včetně pacientů, zákonných zástupců, opatrovníků, osob blízkých, pozůstalých, zaměstnanců a návštěvníků nemocnic. „Budu se těšit na jakékoli podněty a společné hledání řešení, které bude ve prospěch všech zainteresovaných stran ke zlepšení vztahu pacienta a zdravotnického personálu,“ dodává Stupková.

-red-

Mohlo by vás zajímat