Celkem čtyři ocenění v letošním ročníku nejprestižnější marketingové soutěže Effie 2023 získala kampaň VZP ČR Kolik stojí to nejcennější, co máme? Kampaň, kterou pro pojišťovnu vytvořila agentura McCann Prague, si odnesla cenu za nejlepší kreativitu (Cena ADC: The best of creativity) a dále umístění v kategoriích Sociální, kulturní, ekologický marketing, Digitální marketing a také Kampaň pro veřejnou správu. Soutěž Effie je nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací, koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa.
“V ideálním světě, kde lidé jedí zdravě, cvičí, chodí na preventivní prohlídky a nekouří, bychom ušetřili zhruba 70 procent všech současných nákladů na péči. Představa, že do takového stavu lidstvo přivede sebelepší kampaň, je samozřejmě utopická. Nám šlo tedy o to přimět alespoň pár procent lidí zamyslet se nad tím, že kdybychom místo následků zdravotních obtíží řešili, jak jim předcházet, ušetřili bychom českému zdravotnictví miliardy korun,“ říká náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov.
„Kampaň velmi dobře rezonovala mezi lidmi a také uspěla v celé řadě soutěží. Včera jsme si další čtyři ocenění odnesli i z pražské Lucerny, kde se konala nejprestižnější akce svého druhu, udělování cen Effie 2023. Toho si pochopitelně velmi vážím a jsem rád, že se nám takového ocenění dostalo,“ dodává Duškov.
Kampaň VZP ČR informovala veřejnost o cenách lékařských výkonů, léčby nebo zdravotnických prostředků prostřednictvím fiktivního e-shopu Systemshop.cz a odhalila také propastný rozdíl mezi náklady na prevenci oproti ceně, kterou vyžaduje často dlouhodobá a komplikovaná léčba.
„V první fázi kampaně jsme upozornili na problém. Veřejnost jsme možná mnohdy šokovali skutečnými náklady na zdravotní výkony, které často šplhají do statisíců korun. Ve druhé fázi jsme nabídli pozitivní řešení, alternativou k zákroku často může být včasná prevence,“ poukazuje Ivan Duškov.
Mohlo by vás zajímat
Kampaň pracovala s faktem, že v Česku je nejvíc e-shopů na obyvatele v celé Evropě. Právě schopnost a obliba Čechů v nakupování on-line pak posloužily nejen pro první, ale i druhou fázi kampaně, kde si uživatelé mohli vybrat mezi možnostmi “Kup později!”, která znázorňovala cenu za zdravotní péči při odkládání prevence, a možností “Kup teď!”, kde si za zlomek ceny mohli “pořídit” preventivní prohlídku.
Každý z klientů VZP navíc má možnost zjistit, kolik za jeho péči pojišťovna uhradila, a to v aplikaci Moje VZP. „Je zřejmé, že kampaň i v rozšíření využívání aplikace sehrála klíčovou roli. Během tří měsíců její intenzivní fáze jsme zaznamenali 2,8 milionu přístupů do aplikace a během této krátké doby nám také přibylo skoro 170 tisíc nových uživatelů,“ uzavírá Ivan Duškov.
TZ VZP