Řada zdravotnických zařízení si nemůže dovolit platit drahé licence pro komunikační platformy Microsoft 365 nebo Google Workspace. Přitom můžou využít stejně dobré řešení za poloviční cenu od českého IceWarpu.
E-mail, TeamChat, videokonference, kalendář, hromadné úpravy dokumentů, integrace ChatGPT a dalších jazykových modelů umělé inteligence. To vše dostupné v jednom okně internetového prohlížeče, aniž byste museli kamkoli překlikávat. A k tomu základní plocha, která s vámi putuje ze zařízení do zařízení, něco jako plocha počítače. IceWarp jí říká Dashboard a je základním rozcestníkem pro všechny jeho komunikační kanály. Funkce jsou hodně podobné jako u Microsoftu, ovládání je ale intuitivnější a uživatelsky přívětivější. Není divu, když se tvůrce inspiroval řešením od Applu.
Až o dvě třetiny levnější než konkurence
Co však na IceWarpu ocení všichni bez rozdílu, je jeho cena. Oproti globálním řešením, která nabízí zmiňovaný Microsoft, ale třeba i Google nebo Zimbra, totiž vyjde o polovinu až dvě třetiny levněji. Zákazník si přitom může vybrat, zda zvolí on-premise variantu s ukládáním dat na vlastní servery, nebo cloudovou aplikaci, která mu umožní přístup k platformě IceWarp z jakéhokoli zařízení kdekoli, kde je připojení k internetu. V obou případech ale bude mít jistotu, že jeho data neopustí Českou republiku nebo Evropskou unii – a to je u tak kritických informací, jako je zdravotní dokumentace, naprosto klíčové.
IceWarp za svou více než dvacetiletou historii získal řadu klientů v tuzemsku i zahraničí. Oceňují na něm jak jednoduchost, včetně bezproblémové migrace z jiných platforem, tak i možnost přizpůsobení individuálním požadavkům zákazníka. Výjimkou nejsou ani zdravotnická zařízení. Například Fakultní nemocnice Bulovka v Praze díky IceWarpu nahradila nespolehlivé, zastaralé a často nefunkční e-mailové klienty, které komplikovaly práci zdravotnickému personálu. Omezený rozpočet nemocnice ale nedovoloval využít globální řešení, která nabízejí společnosti Microsoft nebo Google.
Příklad FN Bulovka: open source řešení selhala
Při hledání spolehlivé alternativy narazil IT tým pod vedením Tomáše Frantíka právě na české řešení IceWarp. „Úkolem nemocnice je léčit pacienty a vzdělávat zdravotnický personál. Pracovní proces našich zaměstnanců proto musí být co nejjednodušší a bez jakýchkoliv zbytečných zádrhelů. K zajištění komunikace jsme nejprve vyzkoušeli několik open source řešení, ale žádné nám nepřišlo jednoduché a každé mělo své mouchy. To správné řešení stabilního a uživatelsky přívětivého systému jsme našli až díky IceWarpu,“ popisuje Tomáš Frantík, který oceňuje, že společně s kvalitními e-mailovými službami nemocnice získala i dostupnou a proaktivní podporu v češtině.
„Žádné řešení, které jsme vyzkoušeli před IceWarpem, neposkytovalo uživatelskou podporu. Všechna využívala zastaralé webové rozhraní a v týmu jsme neměli dostatek lidí, kteří by zvládli vývoj a úpravy těch nástrojů,“ vzpomíná Tomáš Frantík. Kvůli napjatému rozpočtu byla důležitým kritériem při výběru cena. „IceWarp naštěstí nabízí i cenové plány na míru. Díky tomu platíme jen za nástroje a funkce, které opravdu používáme a na které máme rozpočet,“ dodává Tomáš Frantík. E-mailového klienta od IceWarpu používá přes 3500 zaměstnanců a spolupracovníků Fakultní nemocnice Bulovka a jejich dceřiného podniku Slatinné lázně Toušeň.
IceWarp zajistí migraci z původního řešení
„IceWarp doporučím všem společnostem, které mají vysoké nároky na interní a externí komunikaci, zvláště pokud mají omezený rozpočet. Zařídí za ně migraci dat, vyřeší všechny nečekané problémy, zodpoví jejich otázky, a ještě k tomu udělají vše pro to, aby klienti byli spokojeni i s cenou. IceWarp jsou opravdu profíci na správném místě,“ konstatuje Tomáš Frantík. Personál Fakultní nemocnice Bulovka si na nový e-mailový systém zvykl velice rychle, protože je velmi přehledný a intuitivní. „Za to vděčíme hlavně čistému a přehlednému dashboardu, který nám všem každý den ušetří hodiny práce,“ uzavírá Tomáš Frantík.
IceWarp se navíc dokáže cenově i funkcemi své platformy přizpůsobit požadavkům klienta. Pevnou cenu za licenci má u zákazníků do 500 uživatelů, nad tento limit lze domluvit individuální nabídku s volitelnými funkcemi. Pokud chce nemocnice migrovat z dosud používaného řešení, IceWarp dokáže zajistit dočasný souběh uživatelských účtů na původním a novém řešení a poté jejich kompletní překlopení na vlastní platformu. Pokud chcete zjistit, nakolik je platforma IceWarp výhodnější než Microsoft 365, Microsoft Exchange, Google Workspace nebo Zimbra, podívejte se na toto podrobné srovnání.