Flexibilnější a kratší pracovní doba, konkurenční platové ohodnocení, nové typy benefitů, co nejširší možnosti vzdělávání. Takové požadavky se v posledních letech stále častěji ozývají ze strany lékařů na stranu zaměstnavatelů. Na měnící se očekávání svých zaměstnanců pružně reaguje společnost MOJE AMBULANCE, která krom všeho zmíněného svým lékařům nabízí například také nižší administrativní zátěž nebo moderní vybavení ordinací a sází na nastavení individuálních podmínek spolupráce. Po čem její zaměstnanci v práci touží, firma navíc zjišťuje pravidelným dotazováním.

„Požadavky lékařů na podmínky práce, pracovní dobu a benefity se mění v reakci na několik faktorů, včetně změn ve zdravotnickém systému, rostoucího tlaku na pracovní výkon a změn v životních preferencích mladších generací,“ vysvětluje HR Business Partner MOJE AMBULANCE Michal Hradečný. Jedním z hlavními trendů posledních let je přitom podle něj zvýšená poptávka lékařů po flexibilitě. „Lékaři požadují větší flexibilitu v pracovním rozvrhu, kratší pracovní týdny i flexibilní směny, které lépe odpovídají jejich životnímu stylu. Na rozdíl od minulosti více hledají rovnováhu mezi prací a osobním životem, chtějí více času věnovat své rodině svým koníčkům a podobně,“ přibližuje Hradečný.

Změny v požadavcích lékařů se ale týkají i dalších oblastí, například pracovního prostředí a podmínek práce. „Vnímáme, že lékaři požadují snížení administrativní zátěže. Důležité je pro ně zjednodušení administrativních úkonů tak, aby mohli více prostoru věnovat svým pacientům. Za zásadní považují také moderní vybavení ordinací a příjemné zázemí,“ popisuje zdravotnický ředitel MOJE AMBULANCE Miroslav Urban.

Podle něj se v posledních letech zvýraznily i požadavky lékařů na platové podmínky a benefity. „Lékaři očekávají, že mzda bude odpovídat nejen jejich kvalifikaci, ale i intenzitě a odpovědnosti jejich práce. Mezi požadované benefity patří příspěvky na vzdělávání, tedy na různá školení nebo konference, podpora work-life balance, tedy například více dnů dovolené, ale třeba také příspěvky na stravu nebo na sport,“ vyjmenovává Urban. A doplňuje, že lékaři stále silněji očekávají také přístup k odborným kurzům nebo moderním výukovým programům.

Zaměřeno na benefity i vzdělávání

Na aktuální trendy a požadavky lékařů MOJE AMBULANCE jako zaměstnavatel pružně reaguje, včetně toho, že zavádí nové typy benefitů. „Neustále sledujeme a monitorujeme požadavky našich i potenciálních zaměstnanců. Na nové požadované benefity je nutné reagovat velmi pružně a to nejen z obecného důvodu nedostatků praktických lékařů či sester. Zavádění nových typů benefitů není vždy založeno na úpravě základních benefitů, tedy například na zvýšení počtu dnů dovolené, často sázíme spíše na nastavení individuálních podmínek spolupráce,“ vysvětluje Michal Hradečný personální politiku společnosti.

Ta navíc není opřena jen o pocity, ale i o data. MOJE AMBULANCE pravidelně každý rok realizuje dotazování spokojenosti zaměstnanců ve všech pracovních pozicích, lékaře nevyjímaje. „Dotazníky vyhodnocujeme jak na úrovních pracovních pozic, tak i po regionech,“ doplňuje Hradečný.

Široká je pro lékaře pracující ve společnosti MOJE AMBULANCE také nabídka v oblasti vzdělávání. „Disponujeme vzdělávacími programy pro všechny skupiny lékařů. Kromě akreditovaných kurzů celoživotního vzdělávání a ‚klasických‘ konferencí a sympózií získává na popularitě i e-learning a webináře. U mladší generace lékařů jsou díky jejich výborným znalostem cizích jazyků stále žádanější také mezinárodní on-line kurzy,“ přibližuje Miroslav Urban, jaké možnosti vzdělávání a seberozvoje lékaři ve společnosti mají. Ta krom toho také čerstvým absolventům medicíny nabízí i možnost komplexní předatestační přípravy v rámci MOJE AMBULANCE Akademie.

Vyjít vstříc požadavkům svých lékařů se ve společnosti MOJE AMBULANCE snaží i v oblasti délky pracovní doby. „Myslím, že šestihodinový úvazek, který nabízíme, je velice zajímavým benefitem pro začínající mladé lékaře, kteří již prošli atestační zkouškou,“ říká Michal Hradečný. V tuzemském zdravotnictví v posledních letech velmi aktuální téma přesčasových hodin není vzhledem k ordinační době poboček a samotnému principu fungování MOJE AMBULANCE v této společnosti nijak zásadní. „Nicméně v případě zájmu o přesčasové hodiny rádi lékařům vyhovíme,“ uzavírá Hradečný.

Mohlo by vás zajímat

Foto: MOJE AMBULANCE